خانهرپورتاژآموزش تنها گذاشتن سگ در خانه

آموزش تنها گذاشتن سگ در خانه

یکی از چالش‌هایی که پس از به سرپرستی گرفتن سگ تجربه خواهید کرد، آموزش تنها گذاشتن سگ در خانه است. معمولا سگ‌ها موجوداتی اجتماعی هستند که برای تعامل و بازی اشتیاق زیادی دارند. اما زندگی ما و محدودیت‌های موجود می‌طلبد که در بعضی مواقع سگ‌ها را تنها در خانه گذاشته و به کارهای روزانه رسیدگی کنیم. در این شرایط باید برای آموزش تنها گذاشتن سگ در خانه دست به کار شوید تا تجربه ناخوش آیندی از ساعات تنهایی سگ تجربه نکنید. اسباب بازی سگ به خوبی می‌تواند روند تنهایی را تسهیل کرده و سگ را سرگرم کند. در این مقاله به صورت کامل و جامع در خصوص نحوه آموزش تنها ماندن سگ در خانه اشاره می‌کنیم و روش‌های خوبی برای این کار معرفی خواهیم کرد.

پس همراه ما بمانید.

آموزش تنها گذاشتن سگ در خانه
آموزش تنها گذاشتن سگ در خانه

سگ چه مدت زمان میتواند در خانه تنها بماند؟

مدت زمانی که یک سگ می‌تواند به تنهایی در خانه بماند به عوامل مختلفی بستگی دارد. مهم‌ترین پارامتری که در سگ‌ها مدت زمان تحمل تنهایی را مشخص می‌کند، سن است. از نظر نژاد نیز برخی نژادها به سختی حضور در خانه را تحمل می‌کنند و در صورت تنهایی شروع به خرابکاری می‌کنند. اما به صورت کلی می‌توان گفته سگ‌های زیر 6 ماه نباید به میزان زیادی تنها بمانند. فرمول نسبی برای مدت زمان محاسبه زمان تنهایی وجود دارد که به ازای هر 1 سال سن، 1 ساعت تنهایی در طول روز مجاز است. اما در صورت انجام آموزش‌های لازم و استفاده از اسباب بازی سگ، می‌توانید با خیال آسوده سگ را الی 4 ساعت تنها بگذارید. سگ‌های جوان که حدود 1 سال سن دارند، می‌توانند بین 4 الی 6 ساعت در خانه بمانند. اما باز هم این زمان بستگی به آموزش، خلق و خوی سگ و شرایط مختلفی دارد. در سگ‌های بالغ تحمل تنهایی بالاتر است و اگر سگ دچار مشکل رفتاری خاصی نشود، نهایتا 8 ساعت می‌توان او را تنها گذاشت. این مدت زمان در سگ‌های مسن خیلی کم‌تر از 4 ساعت است.

پیشنهادی:  لباس خواب بلند شیک و فانتزی برای شب های خاص

نکات مهم قبل از تنها گذاشتن سگ در خانه

  1. تأمین آب و غذا: اطمینان حاصل کنید که سگ شما همیشه به آب تازه دسترسی داشته باشد. غذا باید در وعده‌های منظم و متناسب با نیازهای تغذیه‌ای سگ راس زمان مقرر ارائه شود. پس سعی کنید این روتین را رعایت کنید.

  2. تخلیه انرژی: قبل از ترک خانه، سگ خود را به مدت مورد نیاز خارج از خانه برده و پیاده روی کنید. تخلیه انرژی و بازی کمک می‌کند تا سگ ساعات تنهایی در خانه را راحت‌تر بگذراند.

  3. اسباب ‌بازی و سرگرمی: یکی از بهترین روش‌ها برای تنها گذاشتن سگ در خانه، استفاده از اسباب بازی سگ است. شما می‌توانید به راحتی از اسباب بازی سگ استفاده کنید و او را برای ساعات طولانی سرگرم نگهدارید. خرید اسباب بازی‌های کاربردی بهترین روش این کار است.

  4. آموزش: شما نمی‌توانید بدون آموزش و در کنار اضطراب جدایی، سگ را ساعت‌ها تنها بگذارید. به همین دلیل باید روند آموزش را اصولی آغاز کنید تا این اضطراب به حداقل ممکن برسد.

چگونه برای مواقع تنهایی سگ را سرگرم نگهداریم؟

برای سرگرم و شاد نگهداشتن سگ‌ها، لازم است تا در مواقع تنهایی، از روش‌های مناسبی برای سرگرم کردن آن‌ها استفاده کنید. آموزش پیش از این مواقع ضروری است و بیشتر از لوازم سرگرمی، باید سگ را به آرامش رسانده باشید. در این بخش به جزییاتی از سرگرم کردن سگ در مواقع تنهایی اشاره می‌کنیم.

  1. اسباب‌ بازی‌های تعاملی: استفاده از اسباب‌ بازی‌های تعاملی و پازلی می‌توانند سگ‌ها را سرگرم کرده و ذهنشان را تحریک کنند. اسباب بازی سگ متناسب با نیازهای سگ طراحی شده است. به همین دلیل می‌تواند به خوبی جلب توجه کرده و برای ساعاتی سگ را سرگرم نگه دارد.

  2. اسباب‌ بازی‌های جویدنی: اسباب ‌بازی‌های جویدنی مانند استخوان‌های مصنوعی، اسباب‌ بازی‌های نایلونی و چوب‌های جویدنی می‌توانند یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرگرمی باشند. معمولا این مدل اسباب بازی‌ها برای سرگرمی طولانی مدت بهترین گزینه محسوب می‌شوند.

  3. دوربین‌های تعاملی با قابلیت ارائه خوراکی: استفاده از تکنولوژی برای سرگرم کردن سگ بهترین اقدام است. شما می‌توانید به کمک دستگاه های دوربین دار که قابلیت پرتاب خوراکی دارند، برای سرگرم کردن سگ استفاده کنید.

  4. تخلیه انرژی و پیاده ‌روی: شما می‌توانید قبل از اینکه خانه را ترک کنید، سگ خود را برای تخلیه انرژی و پیاده روی از خانه خارج کنید.

پیشنهادی:  نشانه های وسواس فکری در نوجوانان و درمان
آموزش تنها گذاشتن سگ در خانه
آموزش تنها گذاشتن سگ در خانه

گام به گام آموزش تنها گذاشتن سگ در خانه

آموزش تنها گذاشتن سگ در خانه به صورت گام به گام انجام می‌شود. این پروسه کاملا نیازمند صبوری شما است و باید به جزییات آن با دقت بالا توجه کنید.

آموزش تنها گذاشتن سگ در خانه
آموزش تنها گذاشتن سگ در خانه
  • با مدت زمان کوتاه آغاز کنید تا اعتماد سگ را جلب نمایید.

    • سگ را به مدت 5 تا 10 دقیقه تنها بگذارید.

    • هنگام خروج، آرامش خود را حفظ کنید و بدون جلب توجه سگ از خانه خارج شوید. تحت هیچ شرایطی رفتار خاصی برای خروج از خانه نداشته باشید.

    • بازگشت به خانه را نیز به آرامی انجام دهید و از جلب توجه زیاد پرهیز کنید. یادتان باید که سلام و توجه زیاد ممنوع است.

  • افزایش تدریجی مدت زمان تنهایی

    • به تدریج مدت زمان تنها ماندن را افزایش دهید این کار را از 10 دقیقه آغاز کنید و به مرور 10 دقیقه به آن اضافه کنید.

    • هر بار که مدت زمان افزایش می‌یابد، به سگ فرصت دهید تا به محیط و شرایط جدید عادت کند.

  • ایجاد محیط آرام و امن

    • محیطی آرام و امن برای سگ فراهم کنید که شامل اسباب ‌بازی‌های سرگرم کننده و بی خطر، تخت راحت و آب تازه باشد. اگر ساعت خروجتان با زمان غذا خوردن یکی بود، غذا را برای سگ در دسترس قرار دهید.

  • استفاده از اسباب‌ بازی‌های تعاملی

    • قبل از ترک خانه، اسباب‌ بازی‌های مناسب و محبوب سگ را در دسترس او قرار دهید تا زمان عدم حضور شما به اندازه کافی سرگرم شود.

    • اسباب بازی‌هایی که دارای تشویقی باشند یا جویدنی های بی خطر نیز برای این کار بسیار مناسب هستند.

  • قوانین را رعایت کنید

    • شما باید قوانین مشخصی را برای خروج از خانه مدنظر قرار دهید. تحت هیچ شرایطی نباید به صورت همیشگی و روتین این اقدامات را انجام دهید. یادتان باید که سگ‌ها بسیار باهوش هستند و با رفتار یکسان شما شرطی می‌شوند.

  • تشویق فراموش نشود

    • اگر بعد از خروج از خانه سگ‌تان آرام بود، باید در زمان بازگشت پس از گذشت مدت زمانی خاص، به او جایزه دهید و او را تشویق کنید. تشویقی یا پیاده روی دو مدل تقدیر از رفتار مثبت سگ محسوب می‌شود.

پیشنهادی:  5 روشی که باعث می شود جوانتر به نظر برسید

یادتان باشد اگر روند آموزش صحیح نباشد، در زمان تنها ماندن سگ شاهد رفتارهای پرخاشگرایانه و خرابکاری های زیادی خواهید بود.

مطالب مشابه

چگونه با آرایش حالت چشم ها را تغییر دهیم

چشم‌ ها معمولاً برجسته‌ترین ویژگی ظاهری بسیاری از افراد...

کدام هدیه برای خانم ها تاثیر گذار تر است ؟

چکیده : هدایایی که با سلیقه و نیاز خانم مورد...

انواع عمل حذف عینک؛ کدام عمل بهتر است؟

در این مقاله، ما به بررسی عمل حذف عینک و انواع...

سامبره مو با شبنم نظیف

سامبره مو به چه صورت انجام می‌شود؟ در دنیای...

درباره برج رولکس فرمانیه ::با شرکت بتیس همراه باشید

درباره برج رولکس فرمانیه چه می دانید؟   شهر تهران به...

آخرین مطالب

سامبره مو با شبنم نظیف

سامبره مو به چه صورت انجام می‌شود؟ در دنیای...

73+مدل چادر محرمی: انتخابی مناسب و شیک برای ایام عزاداری

مدل چادر محرمی ،محرم، یکی از مهم‌ترین ماه‌های تقویم...

مدل لباس نخی بچه گانه بلوز شلوار

مدل لباس نخی بچه گانه بلوز شلوار ، انتخاب...

مدل لباس مشکی عزاداری دخترانه

لباس مشکی به عنوان نماد عزاداری در بسیاری از...

75 +مدل روسری محرمی ساده و شیک 1403

مدل روسری محرمی ، محرم یکی از مهم‌ترین ماه‌های...

سامبره مو با شبنم نظیف

سامبره مو به چه صورت انجام می‌شود؟ در دنیای...

خرید بهترین مدل ترازوی محک

جهت خرید ترازوی محک باید تمامی مدل‌های ترازو را...

نشانه های وسواس فکری در نوجوانان و درمان

درمان وسواس فکری در نوجوانان، درگیری ذهنی نوجوانان، وسواس...

انواع مدل مانتو عبا 2024

انواع مدل مانتو عبا 2024 با طراحی‌های جدید و...

با پارچه وال خامه دوزی و نکات دوخت آن آشنا شوید

چکیده : در این مطلب قصد داریم به معرفی بیشتر...

شما هم یه نظر برامون بفرست

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید