خانهرپورتاژنحوه ساخت تسبیح نقره

نحوه ساخت تسبیح نقره

تسبیح، یکی از عناصر مهم در فرهنگ و تاریخ اسلام است که به عنوان وسیله‌ای برای ذکر و تمرکز در مناجات و عبادت به کار می‌رود. ساخت تسبیح از نقره، به عنوان یکی از جنس‌های ارزشمند و زیبا، نیازمند دقت و مهارت زیادی است. در این مقاله، به بررسی مراحل و فرآیند ساخت تسبیح از نقره پرداخته می‌شود.

چکیده : نقره فلزی گرانبها است که به دلیل داشتن مزیت هایی مانند مقاومت، درخشندگی، زیبایی و سایر ویژگی های مثبت، برای ساخت تجهیزات مختلف از جمله تسبیح به کار می رود. تسبیح نقره با ایجاد تغییراتی در فلز نقره و تبدیل آن به مهره هایی در اشکال مختلف، ساخته می شود. تسبیح های نقره هم از نظر مادی و هم از نظر معنوی ارزش زیادی دارند. برای ساخت تسبیح نقره از وسایل و تجهیزات مختلفی استفاده می گردد و فرایند و مراحل خاصی در این زمینه طی خواهد شد.

ذکر و یاد خداوند در هر لحظه ای آرامش روح انسان می باشد و چه خوب است برای ثواب بیشتر این کار با تسبیح انجام شود. در همین راستا ساخت تسبیح نقره و خواص شگفت انگیز از گذشته های دور مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. در نتیجه کشور ترکیه یکی از خاستگاه های اصلی تسبیح های نقره است که با گذشت زمان، ساخت آن به کشورهایی از جمله ایران، افغانستان و غیره رسیده است. این تسبیح ها مهره هایی از جنس نقره هستند که به صورت رشته ای با دانه های درشت و درخشان در کنار هم چیده شده اند. در واقع مهمترین دلیل، محبوبیت این فلز و کاربرد آن در ساخت تسبیح نقره، خواص بی نظیر فلز نقره برای سلامتی انسان است. پس در این نوشتار قصد داریم تا شما را با ساخت تسبیح نقره، تاریخچه، خواص و انواع آن آشنا کنیم. اگر شما هم جزو طرفداران پر وپاقرص تسبیح نقره ایرانی هستید، تا انتها همراه ما باشید.

نحوه ساخت تسبیح نقره
نحوه ساخت تسبیح نقره

با تاریخچه تسبیح آشنا شوید!:

در ابتدای آشنایی با ساخت تسبیح نقره، تاریخچه تسبیح در فرهنگ ایرانی اسلامی را بررسی می کنیم. در واقع واژه تسبیح از ریشه عربی سبح گرفته شده که به معنای ستایش کردن می باشد. البته پیشینه ساخت تسبیح به دوران پیش از میلاد مسیح برمی گردد که انسان های اولیه از آن به عنوان یک وسیله تزئینی استفاده می کردند. پس از آن مسیحیان، تسبیح هایی از جنس دانه های شیشه ای که در انتهای آن یک صلیب قرار داشت، ساخته بودند. از این رو اغلب تاریخدانان، مسیحیان را عامل ورود تسبیح به اسلام می دانند. بعدها با ورود اسلام به ایران و آشنایی ایرانیان با ساخت تسبیح، این وسیله به عنوان نمادی دینی با فرهنگ مردم ایران عجین شد. از این رو ایرانیان در ساخت آن نهایت ذوق و قریحه خود را صرف کردند.
در همین راستا نقره کاران شیرازی نخستین افرادی بودند که تسبیح نقره ایرانی را از دانه های نقره می ساختند. در واقع آن زمان، اشراف زادگان و تجار به منظور تفاخر و خودنمایی از این تسبیح ها به دست می گرفتند.

پیشنهادی:  ژل‌های حجم دهنده آقایان: راهی برای افزایش اعتماد به نفس و یا دور ریختن پول؟!

 

 مراحل ساخت تسبیح نقره:

تسبیح تمام نقره، یکی از جواهرات پرطرفدار می باشد که به عنوان یک وسیله دینی برای ستایش خداوند و ذکر یاد او بکار می رود. این تسبیح متشکل از دانه های فلز نقره است که به کمک یک ریسمان در کنار هم قرار گرفته اند.
به طور کلی مراحل ساخت تسبیح نقره عبارتند از:
طراحی: در اولین مرحله، ابتدا طراحی تسبیح و شکل ظاهری مهره ها را انجام می دهند و سپس تعداد آنها و نوع نخ تسبیح را تعیین می کنند.
قالب گیری: طرح ترسیم شده را بر روی ماسه تر و با تکنیک چاپ سه بعدی قالب گیری می نمایند. این مرحله به دلیل نقش اساسی آن در مراحل بعدی، دارای حساسیت بسیار بالایی است.
ریخته گری: این مرحله شامل ذوب نمودن شمش نقره و قرار دادن آنها درون قالب می باشد. پس از خنک شدن، مهره ها را از قالب خارج می کنند.
سوهان کاری به منظور صاف و یکدست نمودن شکل ظاهری مهره ها.
آبکاری: این مرحله برای خلق ظاهر براق مهره های نقره انجام می شود.

هدف از ساخت تسبیح نقره ایرانی چیست؟:

احتمالا افراد زیادی از هدف ساخت تسبیح نقره مطلع نیستند اما در کمال تعجب باید گفت که مهمترین نقش تسبیح نقره ایرانی خواص شگفت انگیز آن برای سلامتی است. از دیگر اهداف ساخت این تسبیح می توان به موارد زیر اشاره کرد:
بهره مندی از خواص آنتی باکتریال نقره: تسبیح نقره به دلیل خاصیت ضد باکتریایی، نقش مهمی در مبارزه با عفونت ها، پیشگیری از بیماری هایی مانند سرماخوردگی، بهبود زخم و درمان سرطان دارد.
تنظیم گردش خون بدن: استفاده از زیورآلات و تسبیح نقره اصل به بهبود گردش خون، متعادل نمودن دمای بدن و افزایش انرژی کمک می نماید.
تقویت سیستم ایمنی بدن: بسیاری از متخصصان، کمبود نقره را علت تضعیف سیستم ایمنی بدن می دانند. از این رو استفاده از تسبیح نقره موجب افزایش سیستم ایمنی افراد می شود.
بهره مندی از خواص ضد افسردگی آن.
کمک به درمان ناراحتی های گوارشی و قلبی.

پیشنهادی:  انتخاب بهترین مزون لباس سعادت آباد تهران

 

انواع تسبیح نقره:

تسبیح نقره ایرانی به دلیل زیبایی خیره کننده و دلربا از جمله زیورآلات محبوب در بازار می باشد که در انواع طرح ها و مدل های مختلف ساخته شده است. از جمله انواع مدل های تسبیح تمام نقره می توان به موارد زیر اشاره کرد:
تسبیح نقره 33 دانه: تعداد مهره های این تسبیح 33 دانه بوده که متشکل از 3 مجموعه 11 تایی می باشد. خوش دست بودن از مهمترین ویژگی های این تسبیح نقره است. این تسبیح معمولا برای ذکر تسبیحات حضرت فاطمه (س) بکار می رود.
تسبیح کشکول نقره کوب: تسبیح کشکول یا همان تسبیح کوک ساخته شده از چوب نارگیل است. ترکیب کشکول با نقره تاثیر شگفت انگیزی بر روی ناراحتی های عصبی و صرع دارد.
تسبیح 101 تایی: تسبیح تمام نقره دارای 101 مهره نقره با ظاهری گرد و شیاردار می باشد. این نوع از تسبیح ها معمولا درشت بوده و بهترین گزینه برای افرادی است که علاقه به ذکرهای هزارتایی دارند.

 

نکات خرید تسبیح نقره از فروشگاه معتبر:

در انتهای آشنایی با ساخت تسبیح نقره به اهمیت خرید تسبیح نقره ایرانی از فروشگاه معتبر می پردازیم. امروزه فروشگاه های بسیاری در زمینه فروش جواهرات و تسبیح نقره فعالیت می کنند اما یافتن مجموعه ای معتبر که دارای محصولات با کیفیتی باشد، بسیار دشوار است. به عبارت دیگر، با توجه خواص معنوی و فیزیکی منحصر به فرد تسبیح نقره، خرید آن از فروشگاه های معتبر تضمین کننده اصالت و کیفیت آن می باشد. به طور کلی بایستی تسبیح نقره ایرانی را از مجموعه ای خریداری کنید که دارای ویژگی های زیر باشد:
درج کد اصالت: در هنگام ساخت تسبیح نقره، کدهایی بر روی آن درج می شود که بیانگر کیفیت آن می باشد. کد 925 نشان دهنده اصل بودن تسبیح نقره ایرانی است.
ارائه فاکتور فروش: یکی دیگر از خدماتی که فروشگاه های معتبر در هنگام خرید به مشتریان ارائه می دهند، فاکتور فروش و ضمانت نامه آن می باشد.
فراموش نکنید که حتما بعد از خرید تسبیح نقره ایرانی، اصل فاکتور را با مهر و امضا از فروشگاه دریافت نمایید.

پیشنهادی:  بررسی شامپو و ماسک مو لایتنس اصل و تقلبی

برای خرید تسبیح نقره می توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید:

https://www.cofesilver.com/fa/silver_tasbih

سخن پایانی:
تسبیح نقره ایرانی و روش ساخت آن از جمله مهمترین مواردی است که در این مقاله به آن پرداختیم. در واقع گفته شد که ساخت تسبیح نقره دارای 5 مرحله کلی می باشد که از توضیح تفصیلی آنها در اینجا خودداری می کنیم. همچنین به این موضوع اشاره داشتیم که چرا بسیاری از افراد ترجیح می دهند از تسبیح نقره ایرانی استفاده کنند و از مزایای خارق العاده آن بهره مند شوند. همچنین در آخر به اهمیت خرید از یک مجموعه معتبر با ویژگی های ذکر شده اشاره داشتیم.

مطالب مشابه

تحلیل جامع سقف کاذب: انواع، مزایا، معایب و کاربردها

مقدمه: سقف کاذب یکی از عناصر مهم در طراحی داخلی...

چطور سریع تر طلاق توافقی را انجام شود؟

چکیده : نجمه قیاسوند وکیل طلاق توافقی در اصفهان به...

راهنمای کامل و دقیق درباره ویژگی‌های یک فیزیوتراپیست حرفه‌ای

فیزیوتراپیست متخصص حوزه فیزیوتراپی و توانبخشی بدن است که...

آخرین مطالب

سامبره مو با شبنم نظیف

سامبره مو به چه صورت انجام می‌شود؟ در دنیای...

73+مدل چادر محرمی: انتخابی مناسب و شیک برای ایام عزاداری

مدل چادر محرمی ،محرم، یکی از مهم‌ترین ماه‌های تقویم...

مدل لباس نخی بچه گانه بلوز شلوار

مدل لباس نخی بچه گانه بلوز شلوار ، انتخاب...

مدل لباس مشکی عزاداری دخترانه

لباس مشکی به عنوان نماد عزاداری در بسیاری از...

75 +مدل روسری محرمی ساده و شیک 1403

مدل روسری محرمی ، محرم یکی از مهم‌ترین ماه‌های...

سامبره مو با شبنم نظیف

سامبره مو به چه صورت انجام می‌شود؟ در دنیای...

خرید بهترین مدل ترازوی محک

جهت خرید ترازوی محک باید تمامی مدل‌های ترازو را...

نشانه های وسواس فکری در نوجوانان و درمان

درمان وسواس فکری در نوجوانان، درگیری ذهنی نوجوانان، وسواس...

انواع مدل مانتو عبا 2024

انواع مدل مانتو عبا 2024 با طراحی‌های جدید و...

با پارچه وال خامه دوزی و نکات دوخت آن آشنا شوید

چکیده : در این مطلب قصد داریم به معرفی بیشتر...

شما هم یه نظر برامون بفرست

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

تسبیح، یکی از عناصر مهم در فرهنگ و تاریخ اسلام است که به عنوان وسیله‌ای برای ذکر و تمرکز در مناجات و عبادت به کار می‌رود. ساخت تسبیح از نقره، به عنوان یکی از جنس‌های ارزشمند و زیبا، نیازمند دقت و مهارت زیادی است. در این مقاله، به بررسی مراحل و فرآیند ساخت تسبیح از نقره پرداخته می‌شود. نحوه ساخت تسبیح نقره