خانهرپورتاژآشنایی با پمپ برتولینی

آشنایی با پمپ برتولینی

پمپ برتولینی یک نوع پمپ است که برای تزریق مواد برتولینیوم توکسین A (با نام تجاری بوتوکس) به پوست و بافت زیرین استفاده می‌شود. این پمپ‌ها به طور عمده در روش‌های درمانی استفاده می‌شوند که نیاز به تزریق دقیق مواد دارویی به مناطق مختلف بدن دارند، از جمله:

پمپ‌ها را باید از جمله مهم‌ترین ابزارآلات حوزه آبی به شمار آورد که کاربرد اصلی آن‌ها، ایجاد یک فشار قوی در جریان سیالات و انتقال سریع‌تر و راحت‌تر آن‌هاست. در این مطلب علاوه‌بر بررسی تاریخچه پمپ‌های برتولینی و کاربردهای مختلف آن، به معرفی محصولات عرضه شده توسط نمایندگی پمپ برتولینی ایتالیا در ایران نیز خواهیم پرداخت.

آشنایی با پمپ برتولینی
آشنایی با پمپ برتولینی

پمپ چیست و چه کاربردی دارد؟

پمپ یا Pump، یکی از رایج‌ترین و پراستفاده‌ترین ابزارهایی است که با برخورداری از یک عملکرد مکانیکی، جهت انتقال و جابه‌جایی مایعات با سرعت و فشار بالاتر، مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر دقت کرده باشید، انتقال مایعات به تنهایی و از طریق لوله‌ها کار راحت و آسانی نیست. به همین دلیل پمپ‌های مختلف، با استفاده از روش‌ها و عملکردهای متنوع خود، مایعات را جهت انتقال به حرکت در می‌آورند.

پمپ برتولینی چیست؟

برتولینی (Bertolini) نام یک شرکت بزرگ ایتالیایی است که عمده محصولات آن، پمپ بوده و اغلب به خاطر محصولاتش که کیفیتی مثال زدنی و طول عمر بالایی دارند، مشهور شده است. در واقع می‌توان گفت که پمپ‌های برتولینی همان پمپ‌هایی هستند که توسط این شرکت تولید و عرضه شده‌اند.

در سال ۱۹۱۸ میلادی شخصی به اسم اوگو برتولینی (ugo bertolini)، شرکت هیدرومکانیکال را تاسیس کرد. این شرکت در ابتدا اقدام به تولید پمپ‌های رفت و برگشت کرد که در زمینه سم‌پاشی و کشاورزی کارایی زیادی داشت. فعالیت این شرکت همزمان شده بود با عصر توسعه صنایع کشاورزی که بهترین زمان برای افزایش و گسترش تولیدات آن بود.

در همین دوره بود که تولید پمپ‌های پیستونی دیافراگمی و رگلاتوری نیز توسط این شرکت آغاز شد. به مرور زمان، این شرکت طیف وسیع‌تری از محصولات خود را تولید و عرضه کرد و نام آن نیز به برتولینی تغییر یافت تا با عرضه پمپ برتولینی به نامی محبوب و آشنا در حوزه تولید پمپ تبدیل شود.

پیشنهادی:  بهترین لوسیون برای سولاریوم

با پمپ کارواش برتولینی آشنا شوید

پمپ‌های کارواش یکی از پراستفاده‌ترین وسایل در صنایع مختلف به شمار می‌روند. اصلی‌ترین کاربرد آن‌ها، بحث نظافت و بهداشت است که این کاربرد مهم به دلیل برخورداری از فشار و تراکم بالای آب، فراهم شده است. بدین ترتیب می‌توان هم فرآیند شستشو و نظافت را تسریع بخشید و هم به صرفه‌جویی در مصرف آب، تا حد بسیار زیادی کمک کرد. پمپ برتولینی، آب معمولی و کم فشار را با سرعت بالا و با هزینه پایین، به آب پرفشار تبدیل می‌کند.

پمپ کارواش برتولینی به‌صورت کلی در دو دسته اصلی یعنی کوپل مستقیم و کوپل شاسی تولید می‌شوند؛ از لحاظ جنس بدنه نیز عموما از جنس برنج یا استیل هستند. همچنین پمپ‌های برتولینی به چهار دسته فرعی یعنی سری TM، سری WM، سری WJCU و سری CA تقسیم شده‌اند. گفتنی است که انواع این پمپ‌ها در سری سه فاز و تک فاز موجود هستند.

آشنایی با پمپ برتولینی
آشنایی با پمپ برتولینی

کاربرد پمپ‌های کارواش برتولینی را بشناسید

پمپ برتولینی دارای فواید و موارد مصرف بسیار زیادی است که می‌توان از آن برای هر موقعیت یا شرایطی که به آب پرفشار نیاز است، استفاده کرد. از جمله اصلی‌ترین کاربردهای پمپ کارواش برتولینی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • کارواش: جهت شستشو انواع خودرو‌های سواری یا هر نوع وسیله نقلیه دیگر.

  • نظافت: کمک به تمیزی محیط یا هر بخش دیگر همچون دیوار، آسفالت، کف محیط، شیشه‌ها و دیگر موارد.

  • پاکسازی: کمک به رفع و پاک کردن رنگ‌هایی مانند اپوکسی از کف زمین یا جاده‌ها.

  • رفع جرم: کمک به رفع آلودگی و از بین بردن جرم، رسوب یا زنگ زدگی از سطوح مختلف.

  • شستشو: پاکسازی و شستشو کف محیط‌هایی مانند پارکینگ، کارگاه، کارخانجات و موارد مشابه.

پیشنهادی:  انتخاب بهترین جراح بینی، کلید طلایی رینوپلاستی بی‌نقص

مهم‌ترین لوازم یدکی پمپ برتولینی را بشناسید

یکی از اصلی‌ترین بخش‌های هر پمپ کارواش، خصوصا مدل برتولینی، وسایل جانبی آن است. شناخت اصلی‌ترین وسایل جانبی این دستگاه موضوع مهم و مفیدی است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

سیستم آبگرمکن

اگرچه در بسیاری از شرایط، پمپ آب به‌صورت خالی نیز کفایت می‌کند؛ اما برای تمیزی و رفع چربی و مواد روغنی از سطوح، به آب گرم نیاز است. آب گرم توانایی بالاتری در رفع چربی و مواد روغنی دارد و می‌تواند با کمترین زحمت، بالاترین سطح پاکیزگی را ارائه کند.

به وسیله سیستم آبگرمکن، آب یا هر مایعات دیگر به شکل مجزا و خارج از فضای پمپ گرم شده تا گرمای ایجاد شده به پمپ و قطعات آن آسیبی وارد نکند و طول عمر آن کاهش نیابد. سیستم‌های گرمایشی پمپ دارای دو نسخه الکتریکی و دیزلی است که مدل دیزلی مایعات را تا درجات بالاتری گرم می‌کند.

لانس و نازل

لانس و نازل معادل همان شیلنگ و کنترلر لوله است. انواع لانس در دو مدل مستقیم و قطع‌کن ارائه شده و اگر در کارواش خود از الکتروموتور‌های کلاچ‌دار استفاده می‌کنید، لانس‌های قطع‌کن گزینه مناسب‌تری برای شما هستند.

شیلنگ

جهت کاربری بهتر و راحت‌تر از یک پمپ برتولینی، باید از شیلنگ‌های مخصوص که مقاومت و تحمل فشار بالاتری دارند، بهره گرفت. شیلنگ‌های مربوطه در انواع مدل‌های معمولی و دولایه سیمی ارائه شده که مدل دو لایه سیمی در مقابل فشار آب مقاومت بالاتری نشان می‌دهد.

آشنایی با پمپ برتولینی
آشنایی با پمپ برتولینی

سخن نهایی

مجموعه آب نیرو ارائه‌دهنده انواع پمپ‌ مختلف کارواش و همچنین نمایندگی پمپ برتولینی ایتالیا در ایران است که برای استفاده‌های خانگی، کارگاهی و صنعتی در دسترس هستند. در صورت نیاز به این پمپ‌ها، به وب‌سایت مجموعه آب نیرو مراجعه کنید.

پیشنهادی:  پلکسی گلاس ، قیمت و خصوصیت ورق پلکسی

مطالب مشابه

از چه فروشگاهی مانتو اداری سایز بزرگ بخریم؟ | مانتو اداری دلدار

مانتو اداری سایز بزرگ یکی از مهمترین درخواست هایی است...

تغذیه مناسب برای درمان بواسیر در خانه

رژیم غذایی هموروئید با هدف پیشگیری از این بیماری...

چرا یک تخت خواب خوب در سلامت بدن شما تاثیر مثبت دارد؟

بدون‌شک همه ما دوست داریم بهترین کیفیت خواب را...

لیست بهترین جراحان بینی شیراز

انتخاب بهترین جراح بینی در شیراز ، دغدغه بسیاری از...

آخرین مطالب

کاربرد سینی کابل گالوانیزه برق صنعتی چیست؟

یکی از بهترین و پرکاربردترین مصالحی که امروزه در...

انواع عمل حذف عینک؛ کدام عمل بهتر است؟

در این مقاله، ما به بررسی عمل حذف عینک و انواع...

مدل مانتو کتی فاستونی؛ جذابیت و شیوه

مدل مانتو کتی فاستونی یکی از جذاب‌ترین و مورد...

۴۳+مدل لباس مجلسی شیک بلند؛ برترین انتخاب‌های

مدل لباس مجلسی شیک بلند یکی از مهم‌ترین انتخاب‌ها...

پولیپ رحمی چیست و چگونه درمان می‌شود؟

پولیپ رحمی، نوعی بافت است که در لایه درونی...

کاربرد سینی کابل گالوانیزه برق صنعتی چیست؟

یکی از بهترین و پرکاربردترین مصالحی که امروزه در...

انواع عمل حذف عینک؛ کدام عمل بهتر است؟

در این مقاله، ما به بررسی عمل حذف عینک و انواع...

پولیپ رحمی چیست و چگونه درمان می‌شود؟

پولیپ رحمی، نوعی بافت است که در لایه درونی...

وسایل آرایشگاه ترند 1403 برای جذب مشتری بیشتر

چکیده : برای جذب مشتری بیشتر وسایل آرایشگاه ترند را...

معرفی 10 بیزینس کوچ برتر ایرانی

چکیده : در دهه‌ی ۱۹۷۰، مفهوم کوچینگ به عنوان یک...

ویتامین‌های گروه B و فواید شگفت‌انگیز آن‌ها برای سلامتی

چکیده : انواع ویتامین های گروه B از ویتامین‌های محلول...

شما هم یه نظر برامون بفرست

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

پمپ برتولینی یک نوع پمپ است که برای تزریق مواد برتولینیوم توکسین A (با نام تجاری بوتوکس) به پوست و بافت زیرین استفاده می‌شود. این پمپ‌ها به طور عمده در روش‌های درمانی استفاده می‌شوند که نیاز به تزریق دقیق مواد دارویی به مناطق مختلف بدن دارند، از جمله: آشنایی با پمپ برتولینی